04 lutego 2021

       W styczniu w klasach 4 i 6 prowadziłam grę Trzynastkowe Math City. Pomysł gry i wstępne zasady zaczerpnęłam ze strony „Matematyka na Wyso/c/kim poziomie”.

Gra w klasach czwartych była całkowicie dobrowolna, bez obiecanej oceny. W klasach szóstych gra stanowiła formę diagnozy nabytych wiadomości i umiejętności z działu „Droga, prędkość, czas”. Okazało się, że taka forma nauki przez zabawę była motywująca i przez cały tydzień trwania gry wzięło w niej udział ponad stu uczniów.

            A na czym polegała gra?

Otóż każdego dnia udostępniałam uczniom zestaw 4 zadań tekstowych o różnym stopniu trudności, każde z nich  punktowane. Można było rozwiązać wszystkie zadania lub wybrane i uzyskane punkty zamienić na wirtualną(fikcyjną) walutę – MatZety. Z kolei za uzyskane MatZety można było kupić elementy do budowy Trzynastkowego Math City. Dostępne były małe domki, duże domy, skwery, ulice, plac zabaw, a nawet fabryka, które można było nabyć za określoną liczbę punktów, czyli MatZetów. Im więcej rozwiązanych zadań tym więcej punktów, a więc MatZetów na wirtualne zakupy u nauczyciela matematyki.

Gra sprawiała sporo radości, ale była też pracochłonna i wymagała większego niż zwykle kontaktu z nauczycielem. Wielu z uczestników  wykazało się systematycznością, sprytem w dokonywaniu zakupów (możliwe były bonusy) i cierpliwością w oczekiwaniu na nowe zestawy zadań i nowe  MatZety.

        Duża grupa dzieci ukończyła pierwszy etap budowy Trzynastkowego Math City (zaplanowałam 2 etap-są już ochotnicy) i uzyskane wyniki zaprezentowała w postaci makiety swojego miasta. Mimo, że początkowo założyłam, że nie ma nagrody za udział w zabawie, zmieniłam założenie, widząc ogromne zaangażowanie dzieci w rozwiązywanie zadań tekstowych:).

Postanowiłam wyróżnić najbardziej aktywnych uczestników zabawy na stronie szkoły i szkolnym Facebooku.

Oto oni: Czaja Zuzanna, Alicja Krupa, Duchnik Maja,Orłowski Ryszard, Maja Michalska, Michał Szarek, Bujak Maja, Farfułowska Emilia, Gadomski Konrad, Grzybek Michał, Marcinek Karolina, Gregorowicz Monika, Natalia Musialska, Alicja Musialska,Nadia Musialik, Lidia Pająk, Karol Segiet, Sroka Julia, Bojarska Natalia, Czaja Dominik, Czaja Szymon, Duda Zuzanna, Gala Anna, Patryk Janik, Danill Kharlamov, Natalia Musielak, Zofia Pietruszewska, Wiktoria Sośniak, Adrian Szuda, Kacper Świerczek, Bramowicz Jakub, Bujoczek Zuzanna, Dziacko Agata, Dziacko Kamila, Dzimińska Agata,Grzybowska Zuzanna, Guzenda Oliwia, Mróz Julia, Sowiński Mikołaj, Giedrojć Hanna, Grajek Małgorzata, Julia Krzysztof, Kuźnik Oliwia, Julia Lepiarczyk, Michał Lizoń, Zofia Niesyn, Nowak Olivier, Paulina Przełożna, Nadia Sobańska, Szeląg Weronika, Ściebura Szymon, Mateusz Tatar, Julia Wrotny, Julia Żebrowska, Franciszek Badura, Aleksandra Baranowska, Bienek Lena, Jakubczyk Bartosz, Kempa Marek, Klimowski Mateusz, Kordysz Mateusz, Kramek Lena, Makowczyńska Lena, Więckowska Agnieszka, Związek Zuzanna, Amelia Więdłocha, Adam Tomanek, Franciszek Niemiec, Adam Siwek.

Gratuluję wszystkim uczestnikom ukończenia pierwszego etapu budowy Trzynastkowego Math City. Oczywiście gra wymaga dopracowania i czeka nas 2 tura, więc wiele jeszcze przed nami.

 

 

Załączam kilka zdjęć Trzynastkowego Math City.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trzynastkowe Math City

Szkoła Podstawowa nr 13 im. Józefa Skrzeka

w Siemianowicach Ślaskich